úterý 17. dubna 2012

Obrázky z Moravy 1.

Skončil mi velikonoční maraton, završený dalším dílem komiksu pro Bridge, i venku to vypadalo jarně, a tak jsem desátého dubna vyrazila skoro jako na výlet. Nejdřív do Bílovce nedaleko Ostravy, malého městečka s pěknou a aktivní knihovnou a milými zaměstnanci. Minulý měsíc tam měli Arnošta Goldflama a v kronice pocházející z roku 1971, kterou oprášili a zase používají, jsou i jiná zvučná jména. Uvítání na nádraží bylo úžasné - knihovník a milovník komiksů Tomáš Ocásek mě uvítal s vlastnoručně vyrobenou komiksovou bublinou - transparentem "Ať žije komiks! A paní Lomová!".
Ráno v osm začala dílna pro děti.
Trocha komiksové teorie hrou a oblíbené kreslení naživo.




Zase jednou časné vstávání a po osmé přišly děti. Nejsou to žádní začátečníci - pan Ocásek s nima letos už komiksy kreslí a chystají se dokonce vydat i vlastní komiksovou knížku. Děti byly skvělé, vydržely až do třičtvrtě na dvanáct s dvěma přestávkami. Na úvod promítání mých věcí a povídání o Fričovi a Čerwuišovi, pak demonstrace toho, jak komiks funguje a ve třetí části vlastní tvorba - dokončování započatého stripu.
Děti zabrané do práce - tvořit se dá v knihovně i v knihovně.


Pak jsme se sesedli do kroužku a prohlíželi si hotové práce. Pěkné a hodně variant, které šikovné děti vymyslely. Taky se mohly ptát na to, co je zajímá. Nejvíc mě pobavil přímý dotaz: "A kolik vyděláváte?" (Neprozradila jsem!)
Napjaté očekávání s památečnou cedulí a závěrečný kroužek.

Závěrečná skupinovka
Bílovec je dobrý!
Po obědě na nádraží a autobusem do Zlína.

Žádné komentáře:

Okomentovat